Αριθμός εισακτέων στην Α΄τάξη: 156
Αρχική σελίδα / Φυσική Αγωγή - Αγωγή Υγείας / Δραστήριος Τρόπος Ζωής - Ενεργειακή Ισορροπία / Συνέντευξη γιατρού για "Άσκηση και καρδιαγγειακή υγεία"

Συνέντευξη γιατρού για "Άσκηση και καρδιαγγειακή υγεία"

Φυσική Αγωγή - Αγωγή Υγείας

Οι μαθητές του ομίλου "Δραστήριος τρόπος ζωής - Ενεργειακή Ισορροπία" πήραν συνέντευξη από το γιατρό με ειδικότητα στην καρδιολογία κ. Σπυρόπουλο Σταύρο σχετικά με τις ευεργετικές επιδράσεις της φυσικής άσκησης στην καρδιαγγειακή λειτουργία. Η συνέντευξη έγινε σε συνεργατική δράση με το Ελληνικό Ίδρυμα Καρδιολογίας.

1. Τι είναι το φύσημα και ποιες εξετάσεις πρέπει να κάνουμε για να το διαπιστώσουμε;

Το φύσημα έχει να κάνει με τις βαλβίδες της καρδιάς. Η καρδιά έχει τέσσερις κοιλότητες. Το αίμα, καθώς περνά μέσα από αυτές, εμποδίζεται στα πλαίσια των βαλβίδων. Αν κλείνει η βαλβίδα δεν κλείνει στεγανά, τότε το αίμα κινείται προς τα πίσω. Η διάγνωση γίνεται με ιατρικό ακουστικό ακούγοντας έναν απαλό θόρυβο σαν φύσημα.

2. Τι επίπτωση έχει η φυσική δραστηριότητα στην κυκλοφορία του αίματος;

Ένας άνθρωπος που ασκείται, στην προσπάθεια του να αποδώσει καλύτερα, αυξάνει τις σφίξεις του, κάτι το οποίο είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για τη σωστή λειτουργία της καρδιάς.

3. Πώς βοηθά η φυσική δραστηριότητα στη σωστή λειτουργία της καρδιάς;

Η καρδιά είναι ένας μυς. Η φυσική δραστηριότητα την κάνει πιο δυνατή συντελώντας στην καλύτερη λειτουργία και στη διατήρηση της καλής της κατάστασης.

4. Πώς συντελεί η φυσική δραστηριότητα στην πρόληψη καρδιακών παθήσεων;

Η φυσική δραστηριότητα μειώνει τα ποσοστά της κακής χοληστερόλης (LDL) και της υψηλής αρτηριακής πίεσης βοηθώντας έτσι στη διατήρηση της φυσιολογικής κατάστασης της καρδιάς και των αγγείων.

5. Ποια είναι η καλύτερη διάρκεια άσκησης που πρέπει να κάνουμε καθημερινά;

Η απαραίτητη διάρκεια φυσικής δραστηριότητας καθημερινά είναι 20 λεπτά αεροβικής άσκησης (μέτριας έντασης). Από κει και πέρα όσο περισσότερο τόσο καλύτερα.

6. Πόσο συχνά πρέπει να ελέγχουμε τη λειτουργία της καρδιάς;

Στις νεαρές ηλικίες, πρακτικά, πρέπει να γίνεται κάθε περίπου 2 χρόνια. Μετά την ηλικία των 21 ετών ο έλεγχος γίνεται μόνο αν εμφανιστούν συμπτώματα. Μετά την ηλικία των 40 ετών χρειάζεται έλεγχος σε τακτικότερη βάση.

7. Μερικές φορές ακούμε για παιδιά και νέους που πεθαίνουν κατά τη διάρκεια της άσκησης. Πού οφείλεται αυτό;

Αυτό οφείλεται σε αρρυθμίες, που εμφανίζονται σε ανθρώπους με προδιάθεση λόγω πιθανής κληρονομικότητας.

8. Ένας άνθρωπος που ασκείται θα ζήσει περισσότερο;

Θεωρητικά, ναι. Ωστόσο, η μακροζωία εξαρτάται από διάφορους παράγοντες.


Η απομαγνητοφώνηση της συνέντευξης έγινε από τους μαθητές του Α2:

Ζέκια Άντζελα, Θέμελη Ηρώ, Θέου Δανάη, Καγιαυτάκη Λυδία, Καραθανάση Αθανάσιο, Καρλατήρα Παυλίνα

Υπεύθυνος Καθηγητής: Λαζαρίδης Αλέξανδρος (ΠΕ11)

 

 

Click for Αθήνα, Ελλάδα Forecast