Ημέρες Παιδείας και Πολιτισμού

.............................................................................................

Η επικοινωνία με το σχολείο θα εξακολουθήσει να γίνεται τηλεφωνικά και μέσω του email 2gympeir@sch.gr

..........................................................................................................................................

Ωράριο λειτουργίας

..........................................................................................................................................

NEO! [31.5.23] Συνεχής ενημέρωση για τη διαδικασία εισαγωγής στην Α΄ τάξη: Πίνακας εισακτέων

.............................................................................................

NEO! [14.5.23] Ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων (για μαθητές και μαθήτριες του σχολείου)

30.3.23. Κ.Υ.Α. για τον COVID-19

.............................................................................................

Στη μνήμη όσων χάθηκαν άδικα στα Τέμπη 28/2/23

Αριθμός εισακτέων στην Α΄τάξη: 156
Αρχική σελίδα / Erasmus / Καθηγητές / Πλαίσιο λειτουργίας του Σχολείου μας

Πλαίσιο λειτουργίας του Σχολείου μας

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

2022-2023

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Τ. Φιλήμονος 36-38 Αθήνα

Τηλ. 2106426584

2gympeir@sch.gr

http://2gym-peir-athin.att.sch.gr/

0501130

Διευθύντρια: Χάιδω Καλλιτσάκη

Υποδιευθύντριες: Α) Δήμητρα Τσάπαλη Β) Ελένη Ζιάκα

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων: Γεώργιος Κατσαμάκης

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων και βασίζεται στις αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας. Η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή σημαίνει αυτόματα την ανεπιφύλακτη αποδοχή και σχολαστική τήρηση του σχολικού κανονισμού, στο σύνολό του. Το σχολείο είναι ένας δημόσιος χώρος όπου συνυπάρχουμε καθημερινά μαθητές, εκπαιδευτικοί και το υπόλοιπο προσωπικό. Είναι το δεύτερο σπίτι μας, όπου όλοι μαζί προσπαθούμε να πετύχουμε τον κοινό μας στόχο: μάθηση και διαμόρφωση ολοκληρωμένης προσωπικότητας των μαθητών, μέσα σ΄ ένα δημοκρατικό και εποικοδομητικό για όλους περιβάλλον.

Η σχολική κοινότητα, όπως και κάθε κοινότητα άλλωστε, έχει ανάγκη από ένα πλαίσιο λειτουργίας, μια συμφωνία που αποτυπώνει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις όλων και μ΄αυτή την έννοια είναι δεσμευτική για όλους μας.

ΓΕΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Συμβιώνουμε με πνεύμα συνεργασίας, με σεβασμό στην προσωπικότητα και τα δικαιώματα των άλλων, με ευγένεια, υπευθυνότητα και αλληλεγγύη προς τους συνεργάτες και συμμαθητές μας. Η διαφορετική εθνικότητα, θρησκεία ή κουλτούρα είναι απολύτως σεβαστά. Συνεπείς στις υποχρεώσεις μας, διεκδικούμε υπεύθυνα τα δικαιώματά μας και πιστεύουμε στο διάλογο ως μέσο επίλυσης των προβλημάτων μας.

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ - ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ

v Η έγκαιρη προσέλευση στο σχολείο, δηλ. στις 8.10 π.μ., είναι απαραίτητη, να παρευρίσκονται όλοι/όλες στην πρωινή συγκέντρωση του σχολείου, αφού αυτή είναι η μοναδική ευκαιρία για επαφή και ενημέρωση της σχολικής κοινότητας. Κατά την ώρα της πρωινής συγκέντρωσης οι μαθητές/τριες επιδεικνύουν την αρμόζουσα συμπεριφορά.

v Σε περίπτωση αργοπορίας, οι μαθητές/τριες πρέπει να ζητήσουν γραπτή άδεια από τη Διεύθυνση, προκειμένου να γίνουν δεκτοί από τον/την καθηγητή/τρια της πρώτης ώρας.

v Οι μαθητές/τριες αποχωρούν από το σχολείο μετά τη λήξη της τελευταίας διδακτικής ώρας. Σε περίπτωση προβλήματος υγείας, ενημερώνεται ο/η κηδεμόνας τους, ο οποίος/η οποία και τους/τις παραλαμβάνει από το σχολείο ή δίνει τηλεφωνικώς την άδεια να αποχωρήσει μόνος/η του/της ο/η μαθητής/τρια. Για την αποχώρηση από το σχολείο χρειάζεται γραπτή άδεια, υπογεγραμμένη από τη Διεύθυνση και τον/την καθηγητή/τρια της ώρας από την οποία αποχωρεί ο/η μαθητής/τρια. Ο/Η κηδεμόνας υπογράφει και αυτός την άδεια, η οποία επιστρέφεται στο σχολείο. Για προγραμματισμένο ιατρικό ραντεβού ή σε περίπτωση έκτακτου οικογενειακού γεγονότος, ο/η μαθητής/τρια αποχωρεί από το σχολείο με αντίστοιχο τρόπο.

ΠΛΑΙΣΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ

v Καθοριστικής σημασίας είναι η ακρίβεια στην τήρηση του ωραρίου των μαθημάτων και των διαλειμμάτων. Η έγκαιρη προσέλευση στην τάξη είναι αυτονόητη υποχρέωση μαθητών/τριών και καθηγητών/τριών. Εξίσου σημαντική είναι η τήρηση των διαλειμμάτων.

v Σε περίπτωση απουσίας κάποιου/ας εκπαιδευτικού, καταβάλλεται προσπάθεια το τμήμα να απασχοληθεί με αναπληρωτή του.

v Οι μαθητές/τριες κάθονται σε προκαθορισμένες θέσεις, όπως καθορίζονται από τους εκπαιδευτικούς του τμήματος και αναγράφονται στο αντίστοιχο πλάνο.

v Οι μαθητές/τριες δεν χρησιμοποιούν τα ψηφιακά και λοιπά διδακτικά μέσα που βρίσκονται στις αίθουσες χωρίς την άδεια του/της εκπαιδευτικού. Ειδικά στο μάθημα της πληροφορικής οφείλουν να ακολουθούν ακριβώς τις οδηγίες των εκπαιδευτικών ως προς τις σελίδες του διαδικτύου που επισκέπτονται.

v Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι μαθητές/τριες βγαίνουν από την αίθουσα μόνο όταν υπάρχει σοβαρός λόγος και μετά από άδεια του/της εκπαιδευτικού.

v Οι μαθητές/τριες που μετακινούνται σε άλλη αίθουσα για τις ανάγκες του μαθήματος δεν πρέπει να παίρνουν ή να μετακινούν τα πράγματα των συμμαθητών τους που βρίσκονται πάνω στα θρανία.

v Η καθαριότητα της τάξης, αλλά και όλων των κοινόχρηστων χώρων του σχολείου, είναι ευθύνη όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητών και ποτών στους εσωτερικούς χώρους  του σχολείου. Οι μαθητές/τριες πρέπει να είναι προσεκτικοί στη χρήση της σχολικής περιουσίας (ηλεκτρονικών υπολογιστών, διαδραστικών πινάκων, εποπτικών μέσων, και λοιπής υλικοτεχνικής υποδομής), γιατί η τυχόν φθορά ή καταστροφή που θα προκληθεί θα πρέπει να αποκατασταθεί από τους/τις ίδιους/ες. Ιδιαιτέρως εφιστάται η προσοχή στην καθαριότητα των θρανίων. Σε περίπτωση κεράσματος λόγω γιορτής, γενεθλίων κλπ συνιστάται τα κεράσματα να είναι σε ατομική συσκευασία.

v Υπάρχουν δραστηριότητες στη μαθησιακή διαδικασία με βασικό χαρακτηριστικό τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών/μαθητριών. Οι εκπαιδευτικοί θέτουν το πλαίσιο της συνεργασίας ώστε να μπορούν να συμμετάσχουν όλοι/ες οι μαθητές/τριες, οι οποίοι οφείλουν να καταβάλουν κάθε προσπάθεια ώστε να συνεργάζονται αρμονικά μέσα σ΄ αυτό το πλαίσιο.

v Παραβατικές συμπεριφορές εκ μέρους των μαθητών/τριών και έλλειψη σεβασμού προς τους διδάσκοντες, το λοιπό προσωπικό του σχολείου και τους/τις συμμαθητές/τριες τους αντιμετωπίζονται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και χαρακτηρίζουν τη διαγωγή του/της στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

v Όσοι μαθητές έχουν απαλλαγή από κάποιο μάθημα, παρακολουθούν μάθημα άλλου τμήματος που έχει προκαθοριστεί ή απασχολούνται στο γραφείο της Δ/νσης..

ΠΛΑΙΣΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΚΤΟΣ ΤΑΞΗΣ

v Στα διαλείμματα οι μαθητές/τριες βγαίνουν από τις αίθουσες, οι οποίες κλειδώνονται από τον διδάσκοντα και κατεβαίνουν στο προαύλιο και στους υπόλοιπους προκαθορισμένους χώρους. Σε όλους τους χώρους υπάρχουν εφημερεύοντες καθηγητές/τριες, τις υποδείξεις των οποίων οι μαθητές/τριες οφείλουν να εφαρμόζουν. Αν κάποιος/α μαθητής/τρια πρέπει να παραμείνει στην αίθουσα για λόγους υγείας, χρειάζεται έγγραφη άδεια από τη Διεύθυνση του σχολείου, αφού ο/η κηδεμόνας ενημερώσει σχετικά.

v Οι μεταξύ των μαθητών/τριών σχέσεις πρέπει να διέπονται από ευγένεια και αλληλεγγύη. Όταν οι μαθητές/τριες παίζουν κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, ας λαμβάνουν υπόψη τους τις ειδικές συνθήκες του χώρου, καθώς επίσης και την παρουσία των άλλων μαθητών/τριών του σχολείου.

v Τα παιγνίδια με μπάλες κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων δεν επιτρέπονται, για λόγους ασφάλειας των μαθητών/τριών. Δεν επιτρέπεται επίσης η χρήση δεικτών με λέιζερ και παιχνίδια με χαρτιά, καθώς και οτιδήποτε μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα κάποιου μαθητή/τριας ή να προκαλέσει υλικές φθορές στο σχολείο, στο κτήριο, στον αύλειο χώρο, στα παρτέρια κλπ.

v Αυτονόητο είναι ότι το κάπνισμα απαγορεύεται σε όλους τους χώρους του σχολείου.

ΦΟΙΤΗΣΗ

v Η φοίτηση των μαθητών/τριών πρέπει να είναι τακτική και ανελλιπής. Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας, όταν το σύνολο των απουσιών του/της δεν υπερβαίνει τις 114 ωριαίες απουσίες. Δεν υπάρχει διάκριση δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων απουσιών, αφού για κάθε απουσία ενημερώνονται τόσο οι κηδεμόνες, όσο και το σχολείο.

v Σε περίπτωση απουσίας, παρακαλούνται οι γονείς να ενημερώνουν το σχολείο μέχρι τις 9.30 π.μ. στο τηλέφωνο 2106465673 ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. , αναφέροντας το όνομα του/της μαθητή/τριας, το τμήμα του/της και το λόγο απουσίας.

v Αντιστοίχως, οι υπεύθυνοι τμημάτων οφείλουν να ενημερώνουν τους κηδεμόνες και να πληροφορούνται τους λόγους απουσίας των μαθητών/τριών. Η ενημέρωση πρέπει να γίνεται εντός της εβδομάδας που σημειώθηκε η απουσία.

v Είναι αυτονόητο ότι οι μαθητές/τριες προσέρχονται στο σχολείο εφοδιασμένοι με τα απαραίτητα για κάθε μάθημα, π.χ. βιβλία, τετράδια, γεωμετρικά όργανα, σύνεργα ζωγραφικής κλπ. Σε αντίθετη περίπτωση και όταν αυτό συμβαίνει επανειλημμένα, ο/η καθηγητής/τρια έχει το δικαίωμα να αποκλείσει τον/την μαθητή/τρια. Στο μάθημα της γυμναστικής δεν επιτρέπεται η συμμετοχή χωρίς αθλητική φόρμα και παπούτσια και σημειώνεται απουσία. Αν για οποιοδήποτε λόγο ο/η μαθητής/τρια έρθει απροετοίμαστος/η σε κάποιο μάθημα, πρέπει να ενημερώνει τον/τη διδάσκοντα/ουσα πριν την έναρξη του μαθήματος.

v Με την έναρξη κάθε της σχολικής χρονιάς οι μαθητές/τριες  της Α τάξης οφείλουν να προσκομίσουν στους καθηγητές Φυσικής Αγωγής τις απαραίτητες ιατρικές βεβαιώσεις, όπως προβλέπεται από τις εγκύκλιες διαταγές του Υπουργείου Παιδείας. Αν κατά τη διάρκεια της χρονιάς κάποιος/α μαθητής/τρια ασθενήσει παροδικά, ώστε να μην επιτρέπεται η άθλησή του/της (π.χ. σε περίπτωση κατάγματος), τότε ο/η κηδεμόνας πρέπει να προσκομίσει την ιατρική βεβαίωση που καθορίζει τη διάρκεια απαλλαγής από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

ΕΞΩΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

v Η συμμετοχή των μαθητών/τριών στις εκδηλώσεις του σχολείου, όπως π.χ. τις εκπαιδευτικές εκδρομές, τις σχολικές γιορτές, τις επισκέψεις, τους περιπάτους κλπ., όταν αυτές γίνονται εντός του ωρολογίου προγράμματος, είναι δεδομένη και αποτελεί μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Κατά τη διάρκειά τους, η συμπεριφορά των μαθητών/τριών είναι ίδια με αυτήν εντός του χώρου του σχολείου, όπως περιγράφηκε μέχρι τώρα, πολύ περισσότερο μάλιστα αφού αποτελούν πρεσβευτές του σχολείου ή και της χώρας, αν βρίσκονται στο εξωτερικό. Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί έχουν το δικαίωμα να αποκλείσουν μαθητή από τέτοιες δραστηριότητες, αν κρίνουν ότι η συμπεριφορά του δεν είναι η αρμόζουσα.

v Αντίστοιχη συμπεριφορά απαιτείται από τους/τις μαθητές/τριες και στις δραστηριότητες που πραγματοποιούνται εκτός του ωρολογίου προγράμματος (π.χ. όμιλοι, πολυήμερες εκδρομές, εκδηλώσεις του σχολείου κλπ)

v Στις προαιρετικές δραστηριότητες, εκδηλώσεις, εκδρομές κλπ του σχολείου στόχος είναι να συμμετέχουν κάθε φορά διαφορετικοί/ες μαθητές/τριες, ώστε τελικά να εμπλέκεται το σύνολο των μαθητών/τριών του σχολείου. Κάθε μαθητής/τρια δύναται να συμμετέχει σε δύο το πολύ ομίλους και σε δύο το πολύ πολυήμερες εκδρομές.

ΚΙΝΗΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ

v Τα κινητά τηλέφωνα απαγορεύεται ρητά να χρησιμοποιούνται στο σχολείο, όπως και άλλα μέσα καταγραφής εικόνας και ήχου (π.χ. φωτογραφική μηχανή, mp3, tablets κλπ) εκτός αν αυτό γίνεται σε συνεννόηση με τον/την καθηγητή/τρια και για τις ανάγκες του μαθήματος ή κάποιας δραστηριότητας. Σε περίπτωση που μαθητής/τρια εντοπισθεί να χρησιμοποιεί κινητό, η συσκευή παραδίδεται στη Διεύθυνση και επιστρέφεται μόνο στον γονέα του μαθητή. Το σχολείο δεν φέρει καμία ευθύνη σε περίπτωση απώλειας ή φθοράς του κινητού τηλεφώνου ή άλλης συσκευής της οποίας η χρήση της απαγορεύεται στο σχολείο.

v Τα κινητά τηλέφωνα απαγορεύονται και εκτός τάξης, σε ώρα διαλείμματος. Αν οι μαθητές/τριες χρειάζεται να επικοινωνήσουν με τους γονείς τους ή το αντίστροφο, χρησιμοποιούν τα σταθερά τηλέφωνα του σχολείου.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ

v Η εμφάνιση και η αμφίεση αποτελεί προσωπικό ζήτημα του καθενός. Εξυπακούεται όμως ότι οι μαθητές/τριες οφείλουν να είναι ευπρεπείς, χωρίς ακρότητες και εκκεντρικότητες (πχ. πολύ κοντά σορτς, πολύ κοντές μπλούζες κλπ), όπως υποδεικνύει και ο κανονισμός λειτουργίας των μαθητικών κοινοτήτων και σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας.

Ο ΘΕΣΜΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

v Οι μαθητές/τριες εκπροσωπούνται από τα 5μελή μαθητικά συμβούλια, ένα για κάθε τμήμα, και από το 15μελές μαθητικό συμβούλιο, το οποίο βρίσκεται σε τακτή επικοινωνία με τη Διεύθυνση του σχολείου, για την εξασφάλιση της καλύτερης λειτουργίας του.

v Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζει ένας μαθητής ή μια μαθήτρια, μπορεί να απευθύνεται στον/στην υπεύθυνο/η καθηγητή/τρια του τμήματος ή στη Διεύθυνση του σχολείου.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

v Σε συνθήκες κανονικότητας, η επικοινωνία των γονέων με τους διδάσκοντες γίνεται κάθε Πέμπτη, σε καθορισμένη ώρα για κάθε καθηγητή. Η ώρα αυτή μπορεί να αλλάξει χωρίς προηγούμενη ενημέρωση, για λόγους εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου, πχ αντικατάσταση συναδέλφου που απουσιάζει. Οι γονείς παρακαλούνται να σέβονται και τις ώρες υποδοχής και τα διαλείμματα των εκπαιδευτικών. Η αρμονική συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών, σε πλαίσιο ευγένειας και αλληλοσεβασμού, είναι αναγκαία και επιβεβλημένη για την ομαλή φοίτηση και πρόοδο των μαθητών/τριών και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

v Η γραμματεία του σχολείου είναι ανοιχτή για το κοινό τις εργάσιμες μέρες από 11.00 π.μ. έως 13.15 μ.μ κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού. Συνίσταται η επικοινωνία με το σχολείο να γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο 2gympeir@sch.gr

ΑNTIΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ

Η Διευθύντρια, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους. Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Η Διεύθυνση & Ο Σύλλογος Διδασκόντων

Εγκρίνεται

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου

…………………………………………………………

Ημερομηνία: ………………………………………………….

Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης

.…………………………………………………………

Ημερομηνία: …………………………………………………

 

 

Attachments:
Download this file (ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 2ου ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ.pdf)Κανονισμός 2022-23[ ]165 Kb
 
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Click for Αθήνα, Ελλάδα Forecast