Ημερίδα φιλολογικών μαθημάτων - Πρόγραμμα - Δηλώσεις συμμετοχής
Το Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2016 (9:30-14.30) θα διεξαχθεί ημερίδα με θέμα: «Τα φιλολογικά μαθήματα και πάλι στο προσκήνιο: σκέψεις, προβληματισμοί, προτάσεις» στο 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών.
Οι συνάδελφοι που ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν την Ημερίδα και τα εργαστήρια παρακαλούνται να υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτηση συμμετοχής στην διεύθυνση
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfi4jG7_tUVcZNdlTf1ow4g5MS9UOQdAFut51vot80n4E1bIQ/viewform
μέχρι την Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2016.
Χώρος διεξαγωγής: 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών, Τ. Φιλήμονος 36-38 και Τσόχα (σταθμός μετρό Αμπελόκηποι).
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ
Προσέλευση/εγγραφές: 9:30 πμ - 9:50 πμ
Χαιρετισμοί: 9:50 πμ ? 10:00 πμ
Εισηγήσεις :
Αναστάσιος Στέφος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων:
«Η υποβάθμιση των ανθρωπιστικών σπουδών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση»
Αθανάσιος Νάκας, Καθηγητής Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών:
«Η Νεοελληνική Γλώσσα στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση»
Μιχάλης Γ. Μερακλής, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών:
«Η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση»
Χριστίνα Πετροπούλου, Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων ΔΔΕ Α΄ Αθήνας:
«Τα αρχαία ελληνικά μεταξύ ?συντηρητισμού? και ?προοδευτικότητας?: αναγκαιότητα ιδεολογικής αποφόρτισης και επαναπροσδιορισμός τους στη διδακτική πράξη»
Αγάθη Γεωργιάδου, επίτ. Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων, συνεργάτις του ΚΕΕ και του ΠΙ:
«Σκέψεις και προτάσεις για μια δημιουργική σχέση με την Νεοελληνική Λογοτεχνία»
Σωτήρης Κόνδης, επίτ. Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων:
«Βυζάντιο και Άραβες: μια προσέγγιση στο πλαίσιο του νέου προγράμματος διδασκαλίας της Ιστορίας»
Συζήτηση ? παρεμβάσεις
Διάλειμμα ? καφές: 12:30 μμ ? 13:00 μμ
Παράλληλα εργαστήρια: 13:00 μμ ? 14:30 μμ
Εργαστήριο 1 (αίθουσα Γ1) |
Δομική-τεχνική προσέγγιση του περιεχομένου της α ραψωδίας της Οδύσσειας στην Α΄ Γυμνασίου. Θεματικοί τύποι-Ιδέες-Πολιτισμός. |
Αναστασία Παπάζογλου, Πρότυπο Γυμνάσιο Ιωνιδείου |
Εργαστήριο 2 (αίθουσα Γ2) |
Νίκου Εγγονόπουλου, Νέα περί του θανάτου? Μια διαθεματική διδακτική πρόταση με χρήση ΤΠΕ. |
Αθηνά Ψαροπούλου, 5ο ΓΕΛ Βύρωνα |
Εργαστήριο 3 (αίθουσα Γ3) |
?Τη μέρα που ισοπεδώθηκε η Γκερνίκα?: μελετώντας ένα διάσημο ρεπορτάζ. |
Θεοδώρα Διέννη Πειραματικό ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων |
Εργαστήριο 4 (αίθουσα Γ4) |
Δραστηριότητες δημιουργικής γραφής στη νέα ελληνική και την αρχαία ελληνική γραμματεία |
Ξένη Σκαρτσή, 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών
|
Μια δημιουργική συνάντηση Ιστορίας και Λογοτεχνίας με αφορμή το έργο του Γιώργου Σαραντάρη |
Τόνια Καφετζάκη, Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
|
|
Χάικου στα ελληνικά και στα γαλλικά |
Ξένη Σκαρτσή - Όλγα Πατεράκη - Ειρήνη Μαρματσούρη, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών
|
|
Εργαστήριο 5 (αίθουσα Γ5) |
Τέσσερα ?εξωσχολικά? βιβλία |
Θεοδώρα Πανοπούλου, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών |
Το μαθητικό ντοκιμαντέρ στην Τοπική Ιστορία: διαθεματικότητα και «πύκνωση» της ύλης |
Ουρανία Παπαδοπούλου, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών |
|
Ανοίγοντας τις πόρτες της τάξης μας: το παράδειγμα του θεάτρου |
Ευτυχία Στρίντζη ? Κων/να Τσιώρου, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών |
|
Παίζοντας με τα Αρχαία Ελληνικά |
Αγγελική Πετροπούλου, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών |
|
Εργαστήριο 6 (αίθουσα Γ6)
|
Η εφαρμογή της μεθόδου CLIL στα φιλολογικά μαθήματα |
Λένα Ξανθάκου, Δήμητρα Δερτιλή, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών
|
Εργαστήριο 7 (Μεγάλο εργαστήριο πληροφορικής)
|
Αξιοποίηση web2.0 υπηρεσιών και εφαρμογών για την υποστήριξη της διδασκαλίας φιλολογικών μαθημάτων. Υποστηρίζοντας τις διαστάσεις του χώρου και του χρόνου |
Κων/να Δαβάκη ? Άνθιμος Χαλκίδης ? Μαρία Κονταξή, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών
|
Εργαστήριο 8 (αίθουσα Πολυμέσων) |
Η διαθεματικότητα ως πρόταση διδασκαλίας για τα φιλολογικά μαθήματα ? Η εφαρμογή της στο 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών. |
Χάιδω Καλλιτσάκη, Διευθύντρια 2ου Π. Γυμνασίου Αθηνών |
Σενάριο διδασκαλίας: Η μονομαχία ως λογοτεχνικό μοτίβο. |
Έλενα Χατζόγλου - Χάιδω Καλλιτσάκη, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών
|
|
Η αξιοποίηση της Ιστορίας της Τέχνης στη διδασκαλία της Ιστορίας και της Λογοτεχνίας. Προτάσεις. |
Βάσω Γεωργουλάκη, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών
|
|
Ιλιάδα ? Καβάφης. |
Θεοδώρα Πανοπούλου ? Αναστασία Κλημεντιώτη, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών |
|
Ξεκλειδώνοντας αποσπάσματα της «ΕΛΕΝΗΣ» του Ευριπίδη με τα κλειδιά της Γλώσσας.
|
Αναστασία Κλημεντιώτη ? Ουρανία Παπαδοπούλου, 2ο Π. Γυμνάσιο Αθηνών
|
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΣΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΝΤΑΙ