2o ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Ομιλοι 2013-2014
2ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών
Όμιλοι Δημιουργικότητας και Αριστείας σχ. έτους 2013-2014
Όπως ορίζεται στο νέο νόμο για τη λειτουργία των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, από το σχολικό έτος 2012-2013 συγκροτήθηκαν σ? αυτούς Όμιλοι δημιουργικότητας και αριστείας, με σκοπό την αξιοποίηση των ιδιαίτερων κλίσεων και ενδιαφερόντων των μαθητών σε γνωστικούς τομείς όπως τα μαθηματικά, οι φυσικές επιστήμες, η γλώσσα, η λογοτεχνία και λοιπά πεδία όπως το θέατρο, ο αθλητισμός κ.ά.
Η λειτουργία των Ομίλων ξεκινά στις αρχές Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται με το πέρας του διδακτικού έτους. Οι όμιλοι θα λειτουργούν μία ή δύο φορές την εβδομάδα, για δύο διδακτικές ώρες τη φορά, από 14.30 έως 16.30.
Κάθε όμιλος θα έχει 11 έως 20 μαθητές, από μία ή περισσότερες τάξεις του σχολείου, ή και γειτονικών σχολείων. Η επιλογή των μαθητών που συμμετέχουν στους Ομίλους γίνεται με τεστ ανίχνευσης δεξιοτήτων και ενδιαφερόντων. Κάθε μαθητής μπορεί να παρακολουθεί έως 2 Ομίλους.
Στο πλαίσιο των Ομίλων, κάθε μαθητής αναλαμβάνει συγκεκριμένες υποχρεώσεις: παραδίδει εργασίες και εκπληρώνει οποιοδήποτε άλλο έργο του αναθέτει στη διάρκεια του έτους ο υπεύθυνος καθηγητής. Με την ολοκλήρωση της επιτυχούς συμμετοχής του στον Όμιλο, και εφόσον δεν υπερβαίνει το όριο των επιτρεπόμενων απουσιών (8 ή 16 ετησίως, ανάλογα με το ωράριο λειτουργίας των Ομίλων), λαμβάνει πιστοποιητικό παρακολούθησης.
Η εγγραφή των μαθητών των Π.Π.Σ στους ομίλους γίνεται με αίτηση των ασκούντων τη γονική τους μέριμνα στο ΕΠ.Ε.Σ. του σχολείου, ύστερα από σύμφωνη γνώμη και του διευθυντή της σχολικής μονάδας. Η εγγραφή των μαθητών στους ομίλους για μαθητές που φοιτούν στις δημόσιες σχολικές μονάδες της γεωγραφικής περιοχής του Π.Π.Σ., γίνεται με απόφαση του ΕΠ.Ε.Σ. του Π.Π.Σ., ύστερα από αίτηση των ασκούντων τη γονική μέριμνα στο ΕΠ.Ε.Σ. και με τη σύμφωνη γνώμη του διευθυντή της σχολικής μονάδας στην οποία φοιτά ο μαθητής.
Περισσότερες πληροφορίες για το αναλυτικό πρόγραμμα, το διδακτικό υλικό και τη στοχοθεσία των ομίλων, καθώς για τις διαδικασίες και τις προϋποθέσεις συμμετοχής σ? αυτούς μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του σχολείου από 30/6/2013. Δηλώσεις ενδιαφέροντος από τους κηδεμόνες των μαθητών για τη συμμετοχή σε Ομίλους, καθώς και για τα τμήματα Κινεζικής Γλώσσας υποβάλλονται μέχρι 30/9/2013 στη Γραμματεία του σχολείου, ή ηλεκτρονικά ?εδώ
ΟΜΙΛΟΙ
«Αστρονομία», Στεργιόπουλος Κωνσταντίνος ΠΕ04, Τσάπαλη Δήμητρα ΠΕ04, Τσούκος Σεραφείμ ΠΕ04, Πουλάκη Μαρία ΠΕ03 , Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, 2 ώρες, ΔΕΥΤΕΡΑ
«Πειραματικές διαδικασίες στις Φυσικές Επιστήμες» Τσούκος Σεραφείμ ΠΕ04, Γκίτζια Βασιλική ΠΕ04, Τσάπαλη Δήμητρα ΠΕ04, Στεργιόπουλος Κωνσταντίνος ΠΕ04, Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, 2 ώρες, ΠΕΜΠΤΗ
«Άνθρωπος, Περιβάλλον, Τεχνολογία», Χαλκίδης Άνθιμος ΠΕ19, Στούμπα Αρτεμησία ΠΕ19, Κονταξή Μαρία ΠΕ19, Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, Α΄ Λυκείου, 2 ώρες, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
«Τέχνη και Πολιτισμός», Γεωργουλάκη Βασιλική ΠΕ02, Φωκά Μαρία ΠΕ02, Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, παλαιοί απόφοιτοι 2ου ΠΠΓ, 2 ώρες, ΠΕΜΠΤΗ
«Θέατρο στο σχολείο», Κούβαρη Σταυρούλα ΠΕ08, Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, 4 ώρες, ΤΡΙΤΗ - ΠΕΜΠΤΗ
«Κινηματογράφος και Ιστορία», Καλλιτσάκη Χάιδω ΠΕ02, Ξανθάκου Ελένη ΠΕ06, Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, Α΄ Λυκείου, 2 ώρες, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
«Εκμάθηση μουσικών οργάνων και φωνητικής» Κοκολάκη Μαρία ΠΕ 16.01, Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, 4 ώρες, ΤΡΙΤΗ - ΤΕΤΑΡΤΗ
«Κατασκευή Μαριονέτας», Δρίβας Εμμανουήλ ΠΕ04, Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, 2 ώρες, ΤΕΤΑΡΤΗ
«Εργαστήρι δημιουργικής ανάγνωσης και γραφής», Σκαρτσή Πολυξένη ΠΕ02, Κυνηγού Ιωάννα ΠΕ06, Α΄-Β-Γ-΄ Γυμνασίου, Α΄ Λυκείου, 2 ώρες, ΠΕΜΠΤΗ
«Όμιλος Δημοσιογραφίας», Κονταξή Μαρία (ΠΕ19), Πασχαλιώρη Σταματία (ΠΕ13), Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου & Λυκείου, 2 ώρες, ΠΕΜΠΤΗ
«Διάλογοι Φιλίας ? Ανθρώπινα Δικαιώματα, διαπολιτισμικότητα και οι εφαρμογές στη σχολική κοινότητα με τεχνικές διαχείρισης συγκρούσεων», Ρουμπάνη Νίκη, ΠΕ08 και Μαρματσούρη Ειρήνη, Γαλλικής (Συνεργάτης), Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, 2τμήματα Χ 2 ώρες, ΤΡΙΤΗ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
«Δραστήριος τρόπος ζωής - Ενεργειακή ισορροπία», Αλέξανδρος Λαζαρίδης, Φυσικής Αγωγής, Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, 2 ώρες, ΤΡΙΤΗ
«Όμιλος Γαλλικής Γλώσσας και Πολιτισμού για τη συμμετοχή σε εξετάσεις επιπέδου Α1/Α2 και Β1/Β2, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς των Γλωσσών», Πατεράκη Όλγα, Μαρματσούρη Ειρήνη, Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, μαθητές 2ου ΠΠ Λυκείου, 4 ώρες ΤΕΤΑΡΤΗ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
«Διδασκαλία Γερμανικής Γλώσσας, επιπέδου Α1, Α2. Σύστημα διδασκαλίας, αξιολόγησης και πιστοποίησης του κρατικού πτυχίου γλωσσομάθειας», Παυλάκη Ερμιόνη ΠΕ07, Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, 4 ώρες, ΤΡΙΤΗ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
«Γερμανικά με δημιουργιές τεχνικές», Κούβαρη Ελένη ΠΕ07, Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, 2 ώρες, ΤΡΙΤΗ
«Ελιά και Λάδι», Σπανέα Παρασκευή, Κοκολάκη Μαρία,, Ζιάκα Ελένη Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, 2 ώρες, ΤΡΙΤΗ
«Μαθηματικά: Επίλυση προβλημάτων», Διαμαντίδης Δημήτριος ΠΕ03, Παπαδάκη Μαλβίνα ΠΕ03, Α΄ και Β΄Γυμνασίου, 2 ώρες, ΤΕΤΑΡΤΗ
«Χορός και μουσική. εξερευνώντας το ανθρώπινο σώμα», Μητρόπουλος Βασίλης ΠΕ 16.01, Α-Β-Γ΄ Γυμνασίου, 2 ώρες, ΤΕΤΑΡΤΗ
«Όμιλος Αγγλικής Γλώσσας για τη συμμετοχή σε εξετάσεις επιπέδου Β2, και με τεχνικές Από Απόσταση Εκπαίδευσης», Χιόνη Μαρία, Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, 2 ώρες, ΤΕΤΑΡΤΗ
Επίσης αποφασίστηκε να λειτουργήσουν 2 τμήματα Κινεζικής Γλώσσας σε συνεργασία με την Κινεζική Πρεσβεία και μετά από πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού. Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Ευαγγελία Δημουλά, Ελένη Ξανθάκου
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΟΜΙΛΩΝ
«Αστρονομία», Στεργιόπουλος Κωνσταντίνος ΠΕ04, Τσούκος Σεραφείμ ΠΕ04, Πουλάκη Μαρία ΠΕ03 , Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, 2 ώρες
Μέσα από ένα ?ταξίδι? στον χρόνο της μακραίωνης προσπάθειας του ανθρώπου να γνωρίσει το σύμπαν που μας περιβάλλει και τη θέση μας μέσα σ? αυτό, και μέσα από ένα παράλληλο ?ταξίδι? στον χωροχρόνο του σύμπαντος που θα μας ξεναγήσει στο ηλιακό μας σύστημα, στον Γαλαξία μας και ? ακόμη πιο μακριά, θα έρθουμε σε επαφή με τον μαγικό κόσμο της αστρονομίας: με τα εργαλεία, τις μεθόδους και τις κατακτήσεις της.
«Πειραματικές διαδικασίες στις Φυσικές Επιστήμες» Τσούκος Σεραφείμ ΠΕ04, Γκίτζια Βασιλική ΠΕ04, Τσάπαλη Δήμητρα ΠΕ04, Στεργιόπουλος Κωνσταντίνος ΠΕ04, Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, 2 ώρες
Στον όμιλο επιχειρείται μια προσέγγιση των φυσικών επιστημών με βιωματικό τρόπο. Οι μαθητές που συμμετέχουν εξασκούνται στην οργάνωση συλλογής, καταγραφής και επεξεργασίας δεδομένων και αναπτύσσουν δεξιότητες στους χειρισμούς και στην εκτέλεση εργαστηριακών ασκήσεων. Δραστηριότητες που εκτείνονται από την παραγωγή κρασιού μέχρι την πραγματοποίηση πειραμάτων όπως αυτά του Γαλιλαίου σε κεκλιμένο επίπεδο αποδεικνύουν ότι οι φυσικές επιστήμες μπορούν να είναι εκτός των άλλων και γοητευτικές.
«Άνθρωπος, Περιβάλλον, Τεχνολογία», Χαλκίδης Άνθιμος ΠΕ19, Στούμπα Αρτεμησία ΠΕ19, Κονταξή Μαρία ΠΕ19, Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, Α΄ Λυκείου, 2 ώρες
Οι μαθητές ανακαλύπτουν και διερευνούν, με χρήση σύγχρονων τεχνολογικών μέσων, τη διασύνδεση του ανθρώπινου παράγοντα με το περιβάλλον, τα προβλήματά του και πιθανές λύσεις σε αυτά. Μαθαίνουν παράλληλα τη χρήση δημιουργικών εργαλείων πληροφορικής και δημιουργούν χειροπιαστά και ψηφιακά τεχνήματα. Φετινή θεματική εστίαση κυρίως σε θέματα Ατμόσφαιρας και Ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
«Τέχνη και Πολιτισμός», Γεωργουλάκη Βασιλική ΠΕ02, Φωκά Μαρία ΠΕ02, Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, παλαιοί απόφοιτοι 2ου ΠΠΓ, 2 ώρες
Ο όμιλος 2013 - 2014 είναι συνέχεια του ομίλου 2012 - 2013. Θα παρακολουθήσουμε χρονολογικά την εξέλιξη της Τέχνης ( γλυπτική, ζωγραφική, αρχιτεκτονική ) παράλληλα με τις ιστορικές συνθήκες (οικονομικές, κοινωνικές, πολιτικές ) ξεκινώντας από το τέλος των αρχαίων χρόνων. Οι μαθητές ερευνούν, συζητούν και παρουσιάζουν τον πολιτισμό κάθε εποχής.
«Θέατρο στο σχολείο», Κούβαρη Σταυρούλα ΠΕ08, Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, 4 ώρες
Η ιδέα: Θέατρο και Επιστήμη. Η πρόταση: πέντε σκηνές από θεατρικά έργα με επίκεντρο την επιστήμη. Τη σχετική έρευνα αναλαμβάνουν τα παιδιά με την επίβλεψη των υπεύθυνων του Ομίλου. Η σκηνοθετική άποψη, οι ρόλοι, το ύφος, τα σκηνικά συζητούνται και αποφασίζονται από όλη την ομάδα.
«Κινηματογράφος και Ιστορία», Καλλιτσάκη Χάιδω ΠΕ02, Ξανθάκου Ελένη ΠΕ06, Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, Α΄ Λυκείου, 2 ώρες
Θεματική σχολικού έτους 2013-14: Η ελληνική ιστορία στον κινηματογράφο.
Στόχοι: Να γνωρίσουν οι μαθητές την αισθητική, τη γλώσσα και τα ρεύματα του κινηματογράφου,να εξοικειωθούν με τις διάφορες κινηματογραφικές οπτικές στην ανάγνωση της ιστορίας και να προσεγγίσουν τις διάφορες περιόδους της ελληνικής ιστορίας μέσα από την εφαρμογή εναλλακτικών μορφών μάθησης.
Προγραμματισμός δράσεων: Παρακολούθηση ταινιών με θέμα διάφορες στιγμές, γεγονότα και πρόσωπα της ελληνικής ιστορίας. Οι μαθητές, εργαζόμενοι μόνοι ή σε ομάδες θα παρουσιάζουν το ιστορικό γεγονός, θα ακολουθεί η παρακολούθηση της ταινίας και στο τέλος θα γίνεται η αξιολόγηση της απόδοσης του ιστορικού γεγονότος μέσα από την ταινία, με τη συμπλήρωση φύλλων εργασίας.
Προτεινόμενες ταινίες:1. Οδύσσεια, του Μάριο Καμερίνι.2. Ιφιγένεια, του Μιχ. Κακογιάννη.3. Οι 300, του Ζακ Σνάιντερ.4. Μέγας Αλέξανδρος, του ΄Ολιβερ Στόουν.5. Παπαφλέσσας, του Ερρίκου Ανδρέου.6. Η δίκη των δικαστών, του Πάνου Γλυκοφρύδη.7. Ο Θεός αγαπάει το χαβιάρι, του Γ. Σμαραγδή.8. Ελευθέριος Βενιζέλος, του Π. Βούλγαρη.9. Ο θίασος, του Θ. Αγγελόπουλου.10. ΟΧΙ, του Ντ. Δαδήρα.11. Οι Γερμανοί ξανάρχονται, του Αλ. Σακελλάριου.12. Πολίτικη κουζίνα, του Τάσου Μπουλμέτη.13. Πέτρινα χρόνια, του Π. Βούλγαρη.14. Λούφα και παραλλαγή, του Νίκου Περράκη.15. Ψυχή βαθιά, του Π. Βούλγαρη.
«Εκμάθηση μουσικών οργάνων και φωνητικής» Κοκολάκη Μαρία ΠΕ 16.01, Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, 4 ώρες
Μετά από πολύχρονη επιθυμία πολλών μαθητών μας να συμπεριλαμβανόταν η διασκαλία μουσικών οργάνων στη διδακτέα ύλη της Μουσικής του Γυμνασίου,και επειδή αυτό ,τουλάχιστον προς το παρόν είναι το τελευταίο που προβλέπεται, σκεφτήκαμε υλοποιήσουμε κατά το δυνατόν την επιθυμία τους αυτή, στα πλαίσια ενός ομίλου με θέμα '' Εκμάθηση μουσικών οργάνων και όχι μόνο ''. Δεδομένων αφ' ενός των οικονομικών δυσχερειών αρκετών παιδιών ώστε να φοιτήσουν σε ωδεία, αφετέρου της παροχής των βασικών προϋποθέσεων από το σχολείο μας για να πραγματοποιηθεί ο όμιλος ( αίθουσα μουσικής διδασκαλίας, μουσικά όργανα, ηλεκτρονική υποστήριξη κ.ά. ), θα ξεκινήσουμε συν Θεώ με τη νέα σχολική χρονιά. Λόγω του αριθμού των παιδιών, που από μια πρώτη εικόνα προβλέπεται μεγάλος, και επειδή το αντικείμενο περιέχει πολλές διαφορετικές εξειδικεύσεις, προσβλέπουμε στη συνεργασία ΚΑΙ των δύο μουσικών που θα υπηρετήσουν στο σχολείο μας ,εφόσον αυτό καταστεί δυνατόν.
«Κατασκευή Μαριονέτας», Δρίβας Εμμανουήλ ΠΕ04, Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, 2 ώρες
Ο όμιλος κατασκευής Μαριονέτας, αφορά στην εκπαίδευση των παιδιών στην τέχνη του κουκλοθέατρου. Αυτή καθαυτή η εκπαίδευση, αφορά τόσο στις ποικίλες τεχνικές που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή μιας θεατρικής μαριονέτας, όσο και στη γνωριμία και στη χρησιμοποίηση διαφόρων υλικών και εργαλείων, αξιοποιώντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά του κάθε παιδιού, εξωτερικεύοντας παράλληλα τον ψυχισμό του καθενός. Επιπλέον τα παιδιά αντιλαμβάνονται τις αναλογίες και την κινησιολογία του ανθρώπινου σώματος.
«Εργαστήρι δημιουργικής ανάγνωσης και γραφής», Σκαρτσή Πολυξένη ΠΕ02, Κυνηγού Ιωάννα ΠΕ06, Α΄-Β-Γ-΄ Γυμνασίου, Α΄ Λυκείου, 2 ώρες
Έχετε ποτέ ξεχαστεί κουλουριασμένοι με ένα καλό βιβλίο; Έχετε ποτέ νιώσει σα να ταξιδεύετε σε μέρη και κόσμους μακρινούς κι ονειρικούς μέσα από ένα μυθιστόρημα, μια νουβέλα ή ένα ποίημα; Ελάτε να μοιραστούμε τις αγαπημένες μας ιστορίες, να γνωρίσουμε καινούριες και να γράψουμε δικές μας! Θα διαβάσουμε ελληνική και αγγλόφωνη λογοτεχνία και θα πειραματιστούμε κι εμείς με διάφορα είδη γραφής, ποιήματα, ιστορίες, μεταφράσεις, κείμενα με εικόνες στον υπολογιστή, μικρά σενάρια, κόμικς, παρουσιάσεις για τα βιβλία που μας άρεσαν. Και θα μάθουμε να εκφραζόμαστε καλύτερα, διασκεδάζοντας. Θα φτιάξουμε το δικό μας ηλεκτρονικό έντυπο, και ποιος ξέρει τι άλλο ακόμα. Όλοι έχουμε ένα συγγραφέα μέσα μας... ελάτε να τον ανακαλύψετε!!!
«Όμιλος Δημοσιογραφίας», Κονταξή Μαρία (ΠΕ19), Πασχαλιώρη Σταματία (ΠΕ13), Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου & Λυκείου, 2 ώρες
Το πρόγραμμα αφορά στην ανάπτυξη επικοινωνιακών και τεχνικών δεξιοτήτων των μαθητών/ριών μας και στην απρόσκοπτη και με επιχειρηματολογία δημόσια έκφραση των θέσεων τους. Απώτερος στόχος είναι η δημιουργία ενός δυναμικού πυρήνα ικανού να στηρίξει μακροπρόθεσμα την έκδοση μιας μαθητικής διαδικτυακής εφημερίδας, καθώς και τη δημιουργία και λειτουργία μαθητικού διαδικτυακού ραδιοφώνου. Προκειμένου για την επίτευξη των στόχων θα συνεργαστούμε με ειδικούς από εξειδικευμένους φορείς, όπως το Τμήμα ΜΜΕ, δημοσιογραφικούς οργανισμούς, εργαστήρια δημοσιογραφίας, ΜΚΟ, σχολές θεάτρου. Παράλληλα, θα δοθεί η ευκαιρία στα μέλη της ομάδας να γνωρίσουν ένα ευρύ φάσμα επαγγελματιών που σχετίζονται με τον χώρο των ΜΜΕ ?δημοσιογράφων, επιμελητών, τεχνικών μοντάζ, γραφιστών κ.α.- και να διακριβώσουν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα πιθανών μελλοντικών επαγγελματικών επιλογών. Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει τόσο θεωρητικό όσο και πρακτικό μέρος. Η επίτευξη των στόχων θα επιδιωχθεί μέσα από τη χρήση του παιχνιδιού, της μελέτης περίπτωσης και της συζήτησης.
«Διάλογοι Φιλίας ? Ανθρώπινα Δικαιώματα, διαπολιτισμικότητα και οι εφαρμογές στη σχολική κοινότητα με τεχνικές διαχείρισης συγκρούσεων», Ρουμπάνη Νίκη, ΠΕ08 και Μαρματσούρη Ειρήνη, Γαλλικής (Συνεργάτης), Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, 2τμήματα Χ 2 ώρες
Στόχοι: Αυτογνωσία και καλλιέργεια ενσυναίσθησης. Διαχείριση συγκρούσεων και διαμεσολάβηση, αποδοχή της διαφορετικότητας, αλληλεγγύη, βελτίωση των σχέσεων και των συνθηκών συναισθηματικής ασφάλειας στη σχολική κοινότητα, αισθητική βελτίωση κοινόχρηστων χώρων.
«Δραστήριος τρόπος ζωής - Ενεργειακή ισορροπία», Αλέξανδρος Λαζαρίδης, Φυσικής Αγωγής, Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, 2 ώρες
Διατροφή στην εφηβεία και άθληση. Συσχετισμός δραστηριοτήτων με την ψυχοσυναισθηματική υγεία.
«Όμιλος Γαλλικής Γλώσσας και Πολιτισμού για τη συμμετοχή σε εξετάσεις επιπέδου Α1/Α2 και Β1/Β2, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς των Γλωσσών», Πατεράκη Όλγα, Μαρματσούρη Ειρήνη, Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, μαθητές 2ου ΠΠ Λυκείου, 4 ώρες
Διδασκαλία γαλλικής ξένης γλώσσας, σύμφωνα με τα επίπεδα Α1,2-Β1,2, του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Γλωσσών, (Οκτώβριος-Απρίλιος), συμμετοχή στις εξετάσεις του ΚΠΓ (Μάιος).Εκμάθηση γαλλικής μέσω δραστηριοτήτων και ευαισθητοποίηση στον γαλλικό πολιτισμό. Αλληλογραφία με ξενόγλωσσα σχολεία με στόχο την ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ μαθητών.
«Διδασκαλία Γερμανικής Γλώσσας, επιπέδου Α1, Α2. Σύστημα διδασκαλίας, αξιολόγησης και πιστοποίησης του κρατικού πτυχίου γλωσσομάθειας», Παυλάκη Ερμιόνη ΠΕ07, Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, 4 ώρες
Απευθύνεται σε μαθητές του σχολείου μας αλλά και στους μαθητές των άλλων σχολείων της περιοχής επιπέδου Α1 με ενδιαφέρον στην ανάπτυξη γνώσεων και επικοινωνιακών δεξιοτήτων στη γερμανική γλώσσα, καθώς και στην καλλιέργεια διαμεσολαβητικής ικανότητας και διαπολιτισμικής συνείδησης. Η γλωσσική κατάρτιση των μαθητών θα στηριχθεί στο Σύστημα Διδασκαλίας, Αξιολόγησης και Πιστοποίησης του Κρατικού Πτυχίου Γλωσσομάθειας με στόχο την πιστοποίηση γλωσσομάθειας επιπέδου Α1 Α2 του ΚΠΓ.
«Γερμανικά με δημιουργιές τεχνικές», Κούβαρη Ελένη ΠΕ07, Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, 2 ώρες
Μαθαίνουμε Γερμανικά με διασκεδαστικό τρόπο μέσα από παιχνίδια και ασκήσεις δημιουργικές, που βοηθούν να αναπτύξουμε τη διαδικασία της ερευνητικής μάθησης και να κινητοποιήσουμε παράλληλα το συναίσθημα και το σώμα. Σκοπός μας είναι να εξασκήσουμε τις γλωσσικές δεξιότητες της κατανόησης του γραπτού και του προφορικού λόγου στα γερμανικά, να εξοικειωθούμε με έργα του γερμανικού πολιτισμού, αλλά και να δημιουργήσουμε δικά μας τεχνήματα αποκτώντας αυτοπεποίθηση στην έκφραση
«Ελιά και Λάδι», Σπανέα Παρασκευή, Κοκολάκη Μαρία, Ζιάκα Ελένη Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, 2 ώρες
Στον όμιλο "ελιά και λάδι" οι μαθητές θα ερευνήσουν την σημασία της ελιάς και του ελαιολάδου στην υγεία και τη διατροφή, στην οικονομία της Ελλάδας και των Μεσογειακών χωρών, στη θρησκεία, στην ποίηση και τη λογοτεχνία, στις τέχνες, στην αρωματοποϊία κ.άλ. Οι μαθητές θα συμμετάσχουν στη συγκομιδή της ελιάς, σε επίσκεψη σε ελαιοτριβείο (εκ/κή εκδρομή), θα γνωρίσουν τρόπους παρασκευής σαπουνιού από ελαιόλαδο και θα παρασκευάσουν σαπούνι στο εργαστήριο φυσικής.
«Μαθηματικά: Επίλυση προβλημάτων», Διαμαντίδης Δημήτριος ΠΕ03, Παπαδάκη Μαλβίνα ΠΕ03, Α΄ και Β΄Γυμνασίου, 2 ώρες
Ο Θαλής, ο Πυθαγόρας, ο Gauss σίγουρα έλυσαν πολλά προβλήματα. Πώς οδηγήθηκαν στη λύση τους όμως; Κατέληγαν στη λύση αμέσως ή έκαναν και εκείνοι λάθη και ξανασκέφτονταν τα αποτελέσματά τους; Μήπως η λύση ενός προβλήματος τους οδήγησε σε άλλο δρόμο από αυτόν που περίμεναν; Ο όμιλος Μαθηματικών αυτή τη σχολική χρονιά (2013-14) θα ασχοληθεί με τη «λύση προβλημάτων», ένα αντικείμενο που ταυτίζεται τελικά με την ίδια την επιστήμη των Μαθηματικών. Ανάμεσα στα προβλήματα που θα διερευνήσουμε θα επιλέξουμε θέματα μαθηματικών διαγωνισμών και μικροπειράματα σε εκπαιδευτικά λογισμικά με χρήση η/υ, που δίνουν στα παιδιά τη δυνατότητα προσωπικής έκφρασης και πειραματισμού.
«Χορός και μουσική. εξερευνώντας το ανθρώπινο σώμα», Μητρόπουλος Βασίλης ΠΕ 16.01, Α-Β-Γ΄ Γυμνασίου, 2 ώρες
Ο όμιλος αποσκοπεί στο να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές σχετικά με τις τέχνες του χορού και της μουσικής. Οι μαθητές κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς θα ερευνήσουν ιστορικά τις τέχνες του χορού και της μουσικής, θα εξετάσουν τη μεταξύ τους σχέση και θα εισαχθούν στην τέχνη του χοροθεάτρου. Παράλληλα, με τη στήριξη εξωτερικών επαγγελματιών χορογράφων και χορευτών, θα επιχειρηθεί η βιωματική προσέγγιση της τέχνης του χορού με τη δημιουργία χορευτικής ομάδας. Οι μαθητές θα σχεδιάσουν και θα υλοποιήσουν τις δικές τους χορογραφίες και θα οργανώσουν μια τελική παράσταση στην οποία θα αποτυπώσουν το αποτέλεσμα των δράσεών τους.
«Όμιλος Αγγλικής Γλώσσας για τη συμμετοχή σε εξετάσεις επιπέδου Β2, και με τεχνικές Από Απόσταση Εκπαίδευσης», Χιόνη Μαρία, Α΄ - Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου, 2 ώρες
Το μάθημα απευθύνεται στα παιδιά που θέλουν να δώσουν Β2 επίπεδο εξετάσεων τον ερχόμενο Μάιο. Θα γίνονται 2 ώρες μάθημα κάθε Τετάρτη και 2 ώρες Εκπαίδευση Από Απόσταση. Προϋπόθεση η ύπαρξη υπολογιστή και σύνδεσης στο διαδίκτυο από το σπίτι.
Για αναλυτικότερη ενημέρωση για κάθε όμιλο δείτε τα συνημμένα αρχεία.